ZEKAKÜBÜ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

REKABETİN ÖNEMLİ UNSURU ANİMASYON

Aşağa gitmek

REKABETİN ÖNEMLİ UNSURU ANİMASYON Empty REKABETİN ÖNEMLİ UNSURU ANİMASYON

Mesaj  Admin Cuma Ocak 27, 2012 1:40 am

Günümüzde resort tesislerde misafir memnuniyetinde en önemli departman yiyecek-içecek ve animasyondur.



İnsanlar gün boyu birbirinden leziz, sunumu ve servisi tatmin edici yiyecek-içecek hizmeti ile birlikte sabahtan geceye kadar dolu dolu, eğlenceli, sportif , kültürel ve stres attıran, bire bir ilgi ve ilişki kuran animasyon ekibi ile iç içe olmak istemektedirler.



Animasyonun kelime anlamı kan vermek, yaşatmak, hayata döndürmek, hareket ettirmektir. Animasyon, Otelcilikte misafirlerin günlük yaşamlarında karşılaştıkları fizyolojik, kültürel, psikolojik ve sosyolojik etkilerin sonuçlarından kurtulmalarını sağlayan, rahatlatıcı, eğlendirici, dinlendirici ve canlandırıcı aktiviteleri içermektedir.



Animasyon hizmetleri misafirlerin beğenisini kazanması için yararlı, çekici ve kolay elde edilebilir özellik içermesi gerekmektedir. Stres attıran, insanı deşarj eden animasyon aynı zamanda insanın sağlık gücünü artırır ve hayata pozitif bakmasını sağlar. Örf ve adetleri, geleneksel yaşam biçimlerini sahneleyen animasyonun kültür aktarımına büyük katkıları vardır. Kültürel değerlerin tesiste misafirlerle birlikte paylaşılması sonucunda sosyal dayanışma sağlanmakta ve mutluluk üretilmektedir.



Bir tesiste kadrolaşmış, aktif ve başarılı bir animasyon ve entertainment ile repeat misafir sayısı artmakta, konaklama süreleri uzamakta, ürün çeşitliği sağlanmakta, tesis-bölge ve ülke imajı oluşturulmakta,etkin tanıtım yapılmakta ve misafirlerin eğlenceye katılımı artırılarak sosyal turizm öne çıkarılmaktadır.



Yorucu ve stresli bir iş hayatından uzaklaşarak bir turistik tesise gelen misafir, yaşantısında değişiklik ve canlılık istemektedir.Çünkü birkaç gün denize girip güneşlendikten sonra canı sıkılacak ve nasıl vakit geçireceğini düşünmek zorunda kalacaktır. İşte bu noktada animasyon tüm beklentileri fazlasıyla karşılayabilmektedir.



1991 yılında Antalya’da yapılan bir araştırmada turistik tesislerde konaklayan misafirlerden bayanların %45’i bayların %42 si Animasyonu yeterli bulduğu tespit edilmiştir.

Animasyon Ekibi tesislerde animasyon kalitesini yüksek tutarak gün boyunca misafirlere çok alternatifli, düzeyli, ilginç aktiviteler sunarak tesiste konaklayan misafirlerin koşulsuz memnun olmasını sağlamayı hedeflemektedir. Özellikle misafirlerle ikili ilişkilerde seviyeye çok dikkat etmek gerekmektedir.



Tesislerde alışılagelmiş dart,boccia,shuffleboard gibi aktivitelerin dışında daha büyük organizasyonlarla misafirlerin tatil keyfine renk katılmalıdır.



Entertainment ve Animasyon’un olması gereken bütçeleri kısıtlanmadan çıkarılmalıdır.

Animasyonda bir standart oluşturmalı ve kurumsallaşma sağlanmalıdır.



Tesislerde çalışan personeli ve yöneticileri animasyon konusunda bilinçlendirilmeli, animasyonun temelde zor bir iş olduğu ve önemli bir misyon üstlendikleri, hizmetin dışında eğlendirme, birebir ilişki, spor ve kültürel anlamda katkılar sağladıkları anlatılmalıdır.

Animasyon Departmanı tesiste konaklayacak misafirlerin milliyetlerine, demografik dağılımına ve profillerine uygun olarak gündüz ve gece programları düzenler.

Animasyon departmanı misafirlerin karşılanması ve uğurlanmasında ön büro ile işbirliği içinde aktif bir program yapmalıdır. Tesisin konseptine göre yiyecek ve içecek satış veya tüketimini artırmak-azaltmak için gerekli stratejiler geliştirilmeli, forecatlar ve milliyet dağılımını gün ve gün izlenmelidir. Animasyon Showlarında misafirlerin milliyetlerine ve gelenek-kültürlerine göre rencide edilmemelerine özen göstermelidir. Özellikle yerli misafirlerin çoğunlukta olduğu dönemlerde cinsel içerikli programlardan kaçınmalı veya çerçeve daraltılmalıdır.



Animasyon Programları İçeriği : Saat 10.00 ile 17.30 arasında yapılan zengin gündüz programları,havuz oyunları programı, 20.00 civarı başlayan entrance ve akşam programları, yarışma programları, guest contact’lar, büyük show’lar, skeçler, playback kabareler, özel geceler, müzikal ve dans ağırlıklı show’lar, disko aksiyonları, dışardan getirilebilecek show’lardır.



Animasyon ekibi bu show ve programlarda misafirlerin de katılımı ile hoşça vakit geçirmelerini hedeflemelidir.



Animasyon programları en az iki haftalık hazırlanmalı ve tesis yönetimine sunulmalıdır. Keza tesisin belirli yerlerinde animasyon ve mini club gün boyu program akışı panolarla misafirlerin dikkatine sunulmalıdır.



Animasyon çalışma alanları :Gündüz Aktiviteleri – Gece Showları – Mini Club ve Teenage Club – Müzik – Kara ve Deniz Sporları – Dekorasyon – Koreograf - Kostüm ve Makyaj

Animasyonun insanları eğlendirmekten daha ileri boyutta bir misyonu vardır. Animasyon artık üniversitelerin turizm bölümlerinde ders olarak okutulmaktadır. Fransa ve İtalya’da animasyon eğitimi veren okullar bulunmaktadır.

Animasyon vizyon gerektirir. Bugün animasyon dan gelen özellikle uluslar arası zincir resort tesislerde Genel Müdürler vardır.



Özellikle All Inclusive Konsepti uygulayan tesisler iyi animasyon ekibi ve şovlar istiyor ancak maddi olarak fazla bir şey vermek istemiyorlar. Animasyon resort tesis yöneticilerinin kontrol altında tutamadığı, ihmal ettikleri oysa vazgeçemeyecekleri bir departmandır.

Animasyon departmanı geniş bir arşive sahip olmalıdır. Mini Club arşivi, MP3, Müzikal film, Müzik, Karaoeke, Playback cd, Dekorasyon, Kostüm, Hobby club showları, Sketchler, Mini disco, Show müziği yeterli düzeyde olmalıdır. Animasyonun yılbaşı, christmas, bayramlar ve özel günler için programları olmalıdır.



Müzikaller zordur ve itina gerektirir, günlerce çalışılır. Yurt dışındaki müzikalleri öğrenmek için bazı oteller animasyon ekibini yurt dışına göndermektedir

Animasyoncu sözü bu mesleği algılamayanların küçümseyici ve aşağılayıcı bir yorumudur.

Animasyon Ekibi Özel günlerde, Yemeklerde, Türk Gecesi, Roma Gecesi, 1001 Gece, Arap Gecesi, Tropical Gece gibi özel geceler için kostüm, dekor, müzik ve ekipmana sahip olmalıdır.



Müzik alanında teknolojik ilerleme ne boyutta olursa olsun DJ’lik kişilerin istek ve duygularını hissetme, duygu ve coşku artırma, sinerji yayma ve ortamı durgunlaştırma becerisine sahiptir. Remix, efekt ve diğer modern müzik ekipmanlarına sahip olan DJ’nin bir VJ gibi ses ve ışık kalitesini de artırması mümkün olacaktır. Animasyon showlarında mikrofon çok önemlidir. Genelde Animasyon Şefleri bir güç olarak mikrofonu elinden bırakmazlar ancak mikrofonu profesyonelce kullanacak ve insanları show ve müzikte coşturacak profesyonel kişi MC dir.



Animasyon, oteli repeat misafirlerini hemen fark eden bir departmandır. Repeat misafirin artmasında animasyonun katkıları çoktur.



Animasyon tesis yönetimi tarafından kendi haline bırakılmamalı, izlenmeli, motive edilmeli ve desteklenmelidir. Animasyon doğal olmadıkça başarılı olamaz.Animasyon rahat olmalı, ama haddini ve yetki çerçevesini iyi bilmelidir.



Tesislerde tipleri, yürüyüşleri, konuşmaları, doğallıkları ile misafirleri güldürecek personellerde zaman zaman animasyonda sahneye çıkarılmalı, küçük roller verilmelidir. Animasyon bir tesiste sadece belirli bir sayıda animatörle değil mümkün oldukça tesisin çeşitli departmanlarındaki personelin katılımı ile aile zenginleştirilmelidir.



Her insanın bir sanat yönü olduğu gibi her insanın bir uç tarafı, fantezileri, normal değerlerin dışındaki bazı davranış ve değer yargıları, çılgınlıkları, gelişmiş zaafları vardır. Her insan evinde, ailesinin yanında iken animasyon yapar, taklitler yapar. İnsanın kendini keşfetmesinin ve rahatlatmasının bir yolu da animasyondur. Onun içindir ki misafirler ve otel yöneticileri de animasyon programlarında yer almalıdırlar.



Tesise gelen bir misafir veya onların aile fertleri, kendilerini tanıyan, eğlendiren kişi ile sürekli göz teması kurmakta ve adeta otelde onları tanımaktadır.

Club Med’ler, Robinson Club’lar animasyon programlarının zenginliği ve etkinliği ile yüksek doluluk ve yüksek fiyatlarla karlı tesisler olmaktadır.



Resort tesislerin isimlerinin yanına ‘’club’’ ilavesini yapmalarının nedeni de animasyonun ve eğlencenin prim yapmasından ve onu öne çıkarmak istemelerinden kaynaklanmaktadır.

Animasyon ve mini club temelde insanlarla ilgilenmek, onlara misafirperverlik ve hoşça vakit geçirtmek için yapılan kültürel, espritüel, sanatsal ve sportif bir organizasyondur. Yabancı misafirler özellikle all inclusive konsept nedeniyle tesisin dışını pek göremediklerinden animasyonun ve entertainment programının içeriği ile o ülkeyi ve bölgeyi kültürel olarak tanıtmaktadır.



Uluslararası mutluluk üreticileri olan otelcilerin bu anlamda en büyük destek ve öne çıkaracakları unsur animasyon olmalıdır.



Turizme adım atan bir genç turizmcinin kısa bir süre de olsa animasyonun land sports, mini club, sahne dekoru, anons veya herhangi bir alt görevde yer almalı ve böylece turizme bire bir ve soft ilişki ile girmelidir.Turizm ve otelcilikte işin özü guest contact’ dır. Bunu da otelin her m2 sinde sağlayan departman animasyondur. Bugün aynı tesise yılda birkaç kez gelen repeat misafirlerin tercih nedeni analiz edildiğinde bunun animasyonun ve servis elemanlarının kurdukları dostluk ve sıcak ilişkiden, ilgiden kaynaklandığı görülmektedir. Bir anlamda ‘’Gönül ne kahve ister ne kahvehane gönül bir dost ister kahvehane bahane’’ ata sözündeki dost animatör, personel olmaktadır.



Unutulmamalıdır ki aslında otelcilik mutlu, huzurlu, kültürlü, misafirperver ve sevecen insanların işidir.Evinde ve işyerinde huzursuz olan bir personelin dünyanın dört bir yanından gelen insanlara mutluluk vermesi, onlara hoşça vakit geçirtmesi nasıl mümkün olabilir ki ? Animasyon aynı bir tiyatro gibi sanatsal bir özellik içerir. İnsanları güldürürken düşündürür, ince mesajlar verir. Animatörü sürekli insanları güldüren, palyaçoluk yapan kişi olarak görmek ve değerlendirmek ve onları kimi zaman hasetle aşağılayan davranış ve mimikler sergilemek bir seviyesizliktir.



Bizlere otelcilik okuluna kayıt yapacağımız ilk gün söylenen söz ‘’ eğer tuvaletleri temizlemeyi, bulaşık yıkamayı içinize sindiremiyorsanız derhal burayı terk edin kendinize başka iş seçin’’ idi. Bu sözü bizler bugün de aynen tastik etmekteyiz. Ben bir adım daha ileri giderek resort bir tesiste çalışacak olan genç turizmcinin kişiliği, dünya görüşü ve sergilediği davranış animasyona taban tabana zıt ise resort otelcilik kariyerinde zaman zaman da olsa kendini yetersiz bulacağı görüşündeyim. Turizm ve Otelcilik belirli kalite sistemlerin disipline edildiği, hizmetin ön plana çıkarıldığı bir meslek olmakla birlikte özellikle resort ve club tesislerde otelcinin hancı, misafirlerin de yolcu olduğu, hancının da yolcudan doğal olarak etkilendiğinden biraz da lay lay lom içerdiği sindirilmelidir.



Animasyon ekibi misafirlerle guest contact’ta bulunmak için farklı masalarda farklı yaş gruplarını içeren misafirlerle birlikte olmalı aynı zamanda guest relations departmanını da temsil etmelidir.Animasyon görevlileri mesaileri dolana kadar alkol almamalıdır. Show sonrası alınacak alkol ise sınırlı olmalıdır..

Animasyon ekibi temizlik ve sağlık kurallarına uymalı, mesleki ve kültürel konularda kendini geliştirmeli, aktüel ve sosyal olayları yakınen takip etmelidir.

Animasyon ekibi misafirleri dikkatle dinlemeli, misafirlere yaş ve cinsiyetine bakmaksızın saygı ve sevgi göstermeli, misafirleri tesiste yapılacak tüm etkinlikler hakkında bilgilendirmeli, misafirleri tesis dışındaki alışveriş mağazalarına yönlendirmemelidir.

Animasyon ekibi yapacakları her aktiviteye kendini tanıtarak başlamalı, mümkün olduğunca misafirleri ismen tanımalı, aktivitelere zamanından 5 – 10 dakika önce hazırlanmalı, aktiviteyi yabancı dillerde anlatacak seviyeye gelmelidir.Animasyon ekibi tesisteki donanım ve malzemeleri çok dikkatli kullanmalı ve temizliğini yapmalıdır.Animasyon ekibi tesisin ana restaurantında ve varsa diğer restaurantlarındaki farklı ulusların yemeklerinin ve farklı barlarda sergilendiği gecelerde kostüm, dekor ve kısa parodilerle geceye renk katmalıdır.

Animasyon Şefi otelin Teknik ve özellikle F&B departmanı ile çok koordineli çalışır. Animasyon ekibi gerek guest contact’larda gerekse işlerinin gereği olarak bir guest relation görevlisi gibi misafirlerden tesisin genelindeki tüm şikayet ve komplimantları alırlar. Dolayısıyla misafir memnuniyeti yüzdesini anket öncesi hisseden departmandır.

Animasyon Şefleri bazı nedenlerle sık sık yer değiştirmekte veya görevinden alınmakta, altındakilerden biri de bu göreve getirilmektedir. Ancak iyi idareci olamayan animatör şefi bu işi yürütememektedir. İyi bir animatör olunur ama animasyon şefi olmak için dengeleyici, koordine edici, bütünleştirici ve idareci olmak gerekmektedir.



1990’lı yıllarda yabancı animasyon şefleri ile çalışan otellerde bugün onların yetiştirdikleri animasyon şefleri vardır. Animasyon şefinde liderlik özelliği olmalıdır.



Tesislerde çocuklu ailelerin memnun kalması için mini club konsepti çok önemlidir. Mini club çocukların boş zamanını geçirecek bir yerden ziyade eğlenecekleri bir yer olmalıdır.Tatil süresi boyunca misafirlerin çocuklarını gönül rahatlığı ile bırakabilecekleri ve kendilerine zaman ayırmalarını sağlayan yer mini club dır. Mini club’a ayrı bir bölüm ve branş olarak önem vermek gerekmektedir. Tesiste çocuk eğleniyor ve mutlu oluyorsa ailesi kesinlikle daha mutlu bir tatil geçirecektir.Mini club’daki ekipmanlar daha ziyade çocuksu ögeleri içeren ve yuvarlak hatlara sahip olan, tehlike arz etmeyen ürünlerden yapılmalıdır.

Birçok aile çocuklarının iyi ve beğenecekleri bir tatil geçirmeleri için mini club yönünden zengin içerikli tesisleri tercih etmektedirler. Onun içindir ki aile konsepti ülkemizde resort otellerde her gün artarak rağbet görmektedir.



Pedagojik eğitimli ve birkaç uluslar arası yabancı dili olan, sabırlı, çocukları ve doğayı seven görevlilerin tercih edildiği Mini Club Konseptinde genelde 4 – 6 yaş mini club, 7 – 8 yaş midi club, 9 – 12 yaş maxi club, 13 – 16 yaş teenagers olarak hazırlanmaktadır.

Mini club programı zengin ve aktif içerikli olmalıdır. Aileler ve çocuklarla her hafta tanışma kokteylleri, mini club gazetesi çıkarılması, çocuk kermesi, çocuk defilesi, mini club show, mini disco, çocuk karnavalı, çocuk bilgi yarışmaları, çocuk bahçesi, piknik partisi, plaj oyunları, mini club hatıra defteri ve fotoğraf çekimi, mini club spor, kültür, el sanatları, beceri ve dans yarışmaları yapılmalıdır.



Misafirler, yılın en iyi zamanı olarak belirledikleri tatillerinde kaldıkları tesisdeki animasyonda evlerinde yaşayamayacakları her zaman farklı ve yeni bir şeyi görmeyi ve tecrübe etmeyi yeğlerler.



Misafirler bir resort tesiste yiyecek-içecek kadar eğlenceye ve animasyona da büyük önem vermektedir. Özellikle şehirden ve eğlence merkezinden uzakta olan tesislerde entertainment ve animasyonun önemi daha da artmaktadır.Misafirler, becerikli ve profesyonel bir animasyon ekibinin oluşturduğu spor ve eğlence ile iletişim kurmak istemektedirler. Entertainment,animasyon, tesisteki events’ler ve misafir hizmetlerinde profesyonel bir konsultasyon yapılmalı ve entertainment programları sürekli yenilenmeli ve geliştirilmelidir.

Bir tesisteki entertainment departmanında farklı ülkelerden ve kültürlerden gelen, yüksek performanslı sanatçılar, dansçılar, müzisyenler, spor ve pedagojik eğitim almış çocuk entertainers olmalıdır.



Tesislerde Genel Müdür, Departman Müdürleri ve özellikle F&B departmanında sempatik ve misafir ilişkilerinde başarılı bazı elemanlarda tüm gün süren Animasyon show, Sketchler, Club dansı, Gala Gecesi, Folklor gibi sahneye çıkartılmalıdır. Hatta tesisler kendi personelinden folklor ekibi oluşturmalıdır. Böylece eğlence bir departmanın tekelinde olmamalıdır.



www.holidaycheck.de iyi irdelendiğinde Eğlence ve Animasyonun önemi daha da anlaşılmaktadır.



Guest contact aynı zamanda Genel Müdürlerinde yapması gereken bir görevdir. Misafirlerle sabahtan akşama kadar çeşitli outletlerde karşılaşıldığında selamlamak, hal hatır sormak, onlarla sohbet etmek, görüş ve önerilerini dinlemekte gösterdiği performans oranında Genel Müdürler başarılı olurlar. Misafirler Genel Müdürü, departman müdürlerini tanımak, ilgi görmek, onlarla iyi iletişim içinde olmak istemektedirler. Genel Müdür diskoda veya barda dans etmeli, vals yapmalı, zaman zaman eline mikrofonu almalı ve bunun keyfini de yaşamalıdır.. Doğal olarak bunlar animasyon ekibinin daha motive olmasını ve misafirlerin kendilerini bir club’de hissetmesini sağlayacaktır.

Misafirler karşılarında G&R, P&R Manager gibi oteli sempatisi ve karizması ile temsil eden, sportif, aktif, neşe saçan, sistemi ve disipline edilmiş düzeni sergileyen yöneticiler görmek istiyor.



Genel Müdür ve diğer üst düzey yöneticiler Gala gecelerinde animasyonla birlikte sahne almalı, birkaç dilde turizmin detanta katkılarını, barışın evrenselliğini, hümanizmi, çevrecilik, sevgi ve hizmette farklılık, kalite konularında espirilerle süslenmiş, tesisin imaj ve misyonunu anlatan konuşmalar yapmalı, gerektiğinde diksiyon ve etkili konuşma dersleri almalıdır. Bunlar biz resort otelcilerinin maalesef eksik ve fazla üstüne eğilmediğimiz taraflarımızdan birisidir.



Resort Tesislerde ofiste gününü geçiren bir GM değil, sürekli tesisi gezen, misafirlerle kontak yapan, misafirperverliği bir bütün olarak sunan GM tercih edilmektedir. Resort otelde başarılı bir müdür kesinlikle animasyon içinde zaman zamanda olsa yer almalı ve entertainment/animasyonu sürüklemelidir. Bugün bu anlamda başarılı olmuş hatta animasyondan gelen Genel Müdürlerimiz de mevcuttur.



Otelcilik elbette esneklik, tolerans, hoş görü, geniş dünya görüşü, zerafet, nezaket, güleryüz ve dirilik gerektirir.Bu açıdan animasyon işe artı ile başlar.Düşünün bugün tesislerimizda aslında birbirlerine tarihten ciddi sorunlar yaşayan, zaman zaman düşman olan Alman, Rus, Fransız, İsrail, İsveç, İran, Türk gibi ulusların vatandaşları birlikte birkaç dönüm bir alanda turizmin detant sihiri ile ve entertainment/animasyonun kaynaştırması ile tolerans ve hoşgörüleri geliştirilerek ve Kuran’da belirtildiği gibi farklı dil, din, renk ve ırk tan gelen insanlar kültür, spor, fizik ve diğer alanlarda birlikte yarıştırılarak hoşça vakit geçirmeleri sağlanmaktadır. Bu açıdan entertainment/animasyon büyük bir misyon üstlenmiştir.



Tesislerde proje, tasarım ve inşa aşamasında sektörde bu anlamda bir kurumsallaşma olmadığından ve tecrübeli entertainment manager’lere danışılmadığından maalesef anfi theatre, mini club ve diğer aktivitelerde yanlış yatırım yapılmakta ve sonraki yıllarda köklü değişikliklere gidilerek gereksiz masraflar yapılmaktadır. Tesiste boş kalan bir alana animasyonun bir sportif dalı uydurulmaya çalışılmakta adeta animasyon olsa da olur olmasa da olur zihniyeti sergilenmektedir.



Entertainment/Animasyon Departmanı ; F&B, Güvenlik, Housekeeping ve Teknik Servis’in özellikle şimşeklerini üzerine çektiği bir departmandır.Bunun sonucu olarak da animasyon kösteklenmekte, projeleri destek görmemektedir.



Tesislerde Türk Geceleri geleneksel ögeleri içermeli, kostümü, ses-ışık düzeni, zengin dans ekibi ile yapılmalıdır. Bir davul ve zurna ile ucuza geçiştirilen Türk Geceleri maalesef gürültü-patırtı ile geçiştirilmektedir.



Entertainment ve Animasyonun tesiste yenilikler yapması, gelişen teknolji ile sentezlenmiş Showlar sahnelemeleri için özellikle Teknik Servis Departmanı Müdürü ve Mühendislerle heyecanla işbirliği yapılarak yeni konseptler oluşturulmalı, animasyonun çıtası yükseltilmelidir.



Animasyon adı üstlendiği misyona göre yetersiz kalmaktadır. Entertainment ise bu organizasyon ve koordinasyona daha uymaktadır.



All Inclusive Konseptinin ülkemizde yaygınlaşması ile birlikte animasyonun önemi artması gerekirken tam tersine animasyon ucuza kapatılan, satışları artırmak yerine tüketimi azaltıcı mekan ve zamanlarda yapılan bir geçiştirme olarak değerlendirilmektedir.Sketchlerle, Misafir Showları ile geçiştirilen, hep aynı programların tekrarlandığı rutin ve ruhsuz bir yapı oluşturulmaktadır. Dolayısıyla animasyon ekibi ücretleri düşüş göstermekte, sosyal güvenceleri de tam olarak yerine getirilmemektedir.



Bizler otelcilik eğitiminde yıllardır animasyon diye bir kelimeyi telaffuz etmiyor, tanımıyorduk. Ancak bugün halen animasyonun sihirli gücünü kabul etmeyen, farkında olmayan patron ve yöneticiler vardır. Türkiye’de animatörlüğe meslek olarak değer verilmemektedir. Turistlerle birebir ilişki içinde olan animatörler, turistlere sağlıklı, tanıtıcı bilgi vermeleri için eğitim almalıdırlar.Animatörler çevreyi,ülkelerini ve türk kültürünü çok iyi tanımalı ve temsil etmelidirler.



Rusya ve BDT ülkelerinden gelen üniversite öğrencileri amatörce animatörlük yapmaktadır. Bunların lisanları kendilerine büyük avantaj sağlamaktadır.



Bazı animatörlerin asıl işlerinin dışında misafirler-patron ve yöneticileri ve de üstleri arasında kadın-kız ilişkilerine girmeleri, keza ekstra gelir elde ettikleri bingo ve diğer aktivitelerde eğlenceden ziyade ticari amaçlı yaklaşımları hoş karşılanmamaktadır.



Yurt dışından gelen bazı Türk animatörler yeterli Türk kültürüne sahip olmadıkları gibi yaşadıkları ülkenin kültürünü de benimsememiş olmaları sonucunda bocalamaktadırlar. Bazı animatörlerin vücudu sıkı sarmış body giymeleri, oksijenle saç ve sakallarının rengini açmaları, rap tarzı, birkaç yabancı lisanı karıştırarak konuşmaları, küstah ve yersiz misafir kontakları, tesis personeline kaba ve çiğ davranışları, misafirlere aşırı şaka ve ve davranışlarda bulunup, onları havuza atmaları, hanutçuluk, uyuşturucu kullanma, sürtüşmeler, kavgalar, ağız dalaşları, psikopat davranışları, depresyonik hareketler, temelde aile geçimsizliğinden mutsuz olmaları ve hayatlarını kurtarmak için bir yabancılarla evlenmek istemeleri hoş karşılanmamaktadır.



Bazı tesis personeli de animatörlere ayrıcalıklı ve karşı cins ilişkilerindeki avantajları nedeniyle onlara özenmekte ve animatör olmayı istemektedirler. Misafirlerle birlikte yiyip,içmek ve hayatlarını yaşamak istemekte ve asıl işlerine konsantre olamamaktadırlar. Sonuç olarak da ikilem içinde kalan bu elemanlar işlerinden olmaktadır.



Animatörlerde sertifika şartı aranmalıdır. Ege Üniversitesi, Marmara, Dokuzeylül, İstanbul ve Ankara Üniversitelerinde animasyon ve animatör kursları var. Turizm Bakanlığı turizmi desteklemek amacıyla bu kursları artırmayı hedeflemektedir.Animatör sahneyi siler, kostüm yıkar, ışık ve ses düzeni ile uğraşır, dekor taşır, ateş de yakar. Animatörler animasyonun genel formasyonuna sahip olmalıdırlar.



Animatör, bir tarafta etek giyip travesti show yapar, diğer tarafta tesisin en güzel bayanı ile eğlenir geceyi geçirir. Aynı tesiste serviste çalışan Anadolu gencinin hem yadırgayıp kabullenemediği bir olgudur. Onun için animasyon herkesin yapabileceği bir meslek değildir. Unutulmamalıdır ki günümüzde Avrupalı bayanlar insanın espirili, sempatik, girişken, modern, kültürlü, insan ilişkileri kuvvetli, dinamik , neşeli gençlerle zaman geçirmek istemektedirler.



Animatör, aynı zamanda dünya kültürlerini tanıyan, akıcı lisan bilen, farklı inanç ve değer yargılarına vakıf olup saygı gösteren, eğlence dünyasını, insan psikolojisini iyi bilen kişi olmalıdır. Günümüzde maalesef bazı animatörler, biraz çevre, biraz eş dost ilişkileri ile iş yapmaktadırlar.Tunus’lu, Azeri, Gürcü ve Rus animatörlerin daha ucuza çalışması otellerin tercihi olmaktadır. Bu da Türk animatörlerin önünü kesmektedir.



Animasyonda da ipsiz-sapsız, uyuşturucu kullanan, alkole düşkün, kadın-kız ilişkisine müptela olmuş, şarlatan, seviyesiz, küstah, turisti bir gözüyle dolar diğer gözüyle kadın olarak gören, hayatı ciddiye almayan, özde insan sevgisi olmayan, psikolojik sorunları olan animatörler de olabilir.Ama genelde animatör ve animatress’ ler için bu bakış açısı ve değer yargısı yanlıştır. Her insan pozisyonu ne olursa olsun denetlenmez, kendi haline bırakılır ve performansı belirli aralıklarla izlenmezse bu cazip ortamda ister istemez yanlışlar yapmaya meyl edecektir. Bu insanın doğasından kaynaklanmaktadır.



Animatörlük maalesef günümüzde toplum içinde kimliğini yitiren kişilerin tercih ettiği bir meslek durumuna gelmektedir. Tipi biraz komik olan, insan güldüren kendini animasyon dünyasında buldu. Bir resort tesiste barmen, bellboy, komi, garson, resepsiyonist, maid, meydancı görevini yaparken seviyeli olmak şartiyle animatörlerin misafir ilgi ve ilişkisi, esprileri ve rahatlığını da taşımalı ve böylece yoğun çalışmasından kaynaklanan stres ortamını kendi bünyesinde eritmesi gerekmektedir.



Animatörlerin ve diğer tesis personelinin misafir beklentileri, dostlukları ve istekleri çerçevesinde haddini ve kırmızı çizgiyi aşmadan tesis dışında eğlenmesi ve birlikteliği onun doğal hakkı ve motivasyon, mutluluk kaynağı olmaktadır. Tabii ki ertesi gün işini, verimini aksatmadan ve yaşananları başkalarına anlatmadan, havalara girmeyip asıl işinin o kişilere hizmet etmek olduğu bilincinde olarak dün yaşananların yaşanmamış gibi davranılması gerekmektedir.



Animatörler aynen diğer tesis personelinde olduğu gibi tesisin tüm disiplin kural ve uygulamalarına uymakla yükümlüdürler. Kendilerine tanınan bazı haklar onları diğer personelden statü olarak daha üstün konuma getirdiği iddia edilemez. Animatörlere verilen haklar aslında işin gereğidir.



Animatör sporcu bir yapıda olmalı, iyi dans edebilmeli, arkadaşları ile uyumlu olup ekip çalışmasında yer alabilmeli, insanlarla kolay ve seviyeli iletişim kurabilmeli, en az bir-iki yabancı dili yeterli seviyede bilmeli, kültürlü, sevecen olmalıdır



Misafirlere mutluluk üreten animatörlerin sürekli insanları güldürmeleri, eğlendirmeleri, coşturmaları bekleniyorsa onların tesis içinde mutlu edilmeleri gerekmektedir.

Animatörler de amatör ruh ve milliyetçilik duyguları ve manevi güç kesinlikle yaşatılmalıdır.Bazı tesisler animasyon şirketlerini tercih etmektedirler. Bunun bir nedeni de daha önce kendi bünyelerinde oluşturdukları animasyon ekibinin kaprisleri, kendi aralarında geçimsizlikleri, otorite eksikliği, lider olmaması, kadın-kız ilişkilerinde aşırıya kaçmaları, hal ve hareketleri, içkinin dozunu kaçırmaları, ast-üst ilişkilerinde sorun çıkarmaları, kıyafet ve kostüm masrafları, özel gece ve canlı müzik programı organizasyonu, showlar, revülerle uğraşmakta karşılaştıkları sorunlar ve aksaklıklardan dolayıdır.



1988 yılında ülkemizde kurulmaya başlanan animasyon şirketleri bugün 700’ünüzerindedir. Animatörler şirketlerin ucuza otelleri kiralamalarına karşıdırlar. Animasyon şirketlerinden parasını alamayan animatörler bu işten uzaklaşmakta ve demoralize olmaktadırlar.

İzzettin YURTSEVER

gm@halikarnas.com.tr.






Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 5221
Kayıt tarihi : 27/01/08

https://zeka.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

REKABETİN ÖNEMLİ UNSURU ANİMASYON Empty FACİAYA DAVETİYE

Mesaj  Admin Cuma Ocak 27, 2012 1:47 am

Turistik otellerin ucuz animatör çalıştırması, faciaya davetiye çıkarıyor
Otellerin yeterli bütçe ayırmadan kendi bünyesindeki ya da hizmet satın alma yoluyla gerçekleştirdiği eğlenceler, büyük riskler taşıyor. Çoğu eğitimsiz olan animatörler cüzi ücretlerle çalıştırılınca tehlike kaçınılmaz oluyor. Profesyonel Animasyon Yöneticileri Derneği Yönetim Kurulu üyesi ve Lara Barut Otel eğlence Müdürü Murat Gencer , Akdeniz ve Ege sahillerindeki otellerde 10 bin animatörün görev yaptığını belirterek, 'Otellerin animasyon için yıllık 300 bin Euro bütçe ayırması gerekiyor. Ancak antalya 'daki 400 otelden yalnızca 20-30'u bu parayı ayırıyor.' diyor. Sektörde ucuz ve eğitimsiz eleman çalıştırıldığına dikkat çeken Gencer , 10 bin animatörün ancak yüzde 75'inin hak ettiği parayı alabildiğini ifade ediyor. 450 YTL 'ye animasyon personeli çalıştıran oteller bulunduğunu aktaran Gencer , şunları söylüyor: 'Oteller animasyona 50-100 bin Euro arasında bütçe ayırıyor. Otel sahipleri ve yöneticileri 'Animasyon değil mi, olur.' mantığını güdüyor.'

Türkiye 'de animasyon üzerine eğitim veren tek akademik kurum olan Ege Üniversitesi Çeşme Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu öğretim görevlisi Candan Güney ise öğrencilerine ilk derste 'Animasyon ya güldürür ya da öldürür' dediğini anlatıyor. eğitimsiz animasyoncular sebebiyle otellerde akla hayale gelmeyecek kazalar yaşandığını belirten Güney, 'Islak zeminde müşteriyi omzuna alarak koşanlarla, insanların içinde ateş dansı gösterisi yapanlarla animasyon işi olmaz.' diye konuşuyor. Güney, otellerde eğlence müdürü denilen kişilerin bilgisi olmadığı için 'Yapın işte eğlensinler. Yapacağınız iki soytarılık , üşengeçlik etmeyin.' mantığı ile hareket ettiklerini iddia ederek, şöyle devam ediyor: 'Bu durumda da yapılacak iki şey var. Ya karşı çıkar işsiz kalırsınız ya da boynunuzu bükersiniz.'

Kaynak: Zaman

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 5221
Kayıt tarihi : 27/01/08

https://zeka.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz